zondag 5 februari 2012

Sneeuw - wij: 0-1

In plaats van te zagen en klagen dat het koud is en dat de sneeuw zo vuil en gevaarlijk is, zag ik de sneeuw als een strijd. En competitiebeestje als ik ben (ja, dat is gelogen. ;-)) ging ik de strijd aan.

Ritje Borgerhout-Mortsel-Wilrijk-Puurs-Wilrijk zonder pech, ongeluk of (veel) vertraging doorstaan. En dat slippertje hier en daar was nog wel leuk. Een beetje spanning is altijd plezant, hé.

Sneeuwruimen, die taak kregen we gratis bij de aankoop van het huis bij, was de volgende uitdaging. We hadden niet veel tijd gisterenavond omdat we bij onze aannemer waren uitgenodigd om te komen eten (verzachten van de pijn noemen we het...) maar besloten toch om ons voortuinpad en de stoep nog snel sneeuwvrij te maken. Goed karma blijkbaar want de schep werd uit mijn handen genomen door een nobele onbekende voorbijganger die dat dus eventjes voor mij heeft gedaan. Zomaar. Leve onze nieuwe buurt!

Maar toch: de sneeuw en de kou mag van mij weer even snel gaan als dat hij gekomen is.

The Miss.

Geen opmerkingen: