zondag 8 januari 2012

Re: Toen kregen we de sleutel... (for real)

Lieve Schat

't Is waar: van mijn ouders leerde ik dat alles altijd goed komt. Ook mijn grote zus gebruikt die woorden maar al te vaak. Maar het IS dan ook zo: alles zal goed komen. Ik voel dat, in elk deeltje van mijn lijf, telkens als wij in ons huisje zijn.
Wat ge voelt is volgens mij niets anders dan angst voor het onbekende, en die angst zal wegebben van zodra alles minder onbekend wordt.

Uiteraard schrik ik ook wanneer een vakman roept "Oh nee, ne put in de keuken! Dit kunnen we zo niet laten staan!", uiteraard vervloek ik de winkel van de badkamer omdat ik vorige week nauwelijks aan werken ben toegekomen doordat we met twee opnieuw moesten nadenken over "wat" en "hoe".
Uiteraard had ook ik nooit verwacht dat er zoveel kwam kijken bij de "werkjes" die we oorspronkelijk planden...

Maar waar ik zéker van ben, is dat al deze stress de moeite waard is: alle kleine (of soms niet zo kleine) gebrekjes die de komende maand worden opgelost, zullen ons de komende jaren niet lastig vallen.
Er zullen zooooveel minder "verrassingen" uit de bus vallen, net omdat we het zo grondig aanpakken.

EN: we zullen wonen in een huisje dat - bijna - volledig onze stijl is.

Ik ben er zeker van, Liefje, ge zult u er thuis voelen.
Eerst enkel omdat ons bed er staat, omdat we er thuiskomen, omdat we er samen wonen en samen eten.
Maar over een tijdje sowieso omdat ge het graag zult gaan zien:
ge zult gaan houden van onze karaktervolle gang, onze gezellige living en ons aangeklede terras.
En ge zult het nog liever gaan zien wanneer ge voor het eerst de kinderkamer inricht, met het oog op die eerste kleine spruit die over enige tijd zal rondkruipen en rondhuppelen in dat huis.

In al het puin kunt ge het ongetwijfeld nog niet zien, maar Babe:
we're starting a home... of our own love.
(You'll see, I promise. :-))

- The Mrs.

3 opmerkingen:

HansDeZwans zei

Als de Miss dit leest, zal ze zich zeker beter voelen. Samen komen jullie er wel uit. Een beetje geduld hebben natuurlijk want alles heeft zijn tijd nodig. Positief blijven denken en elkaar vertrouwen, meer heb je niet nodig.

Upje zei

Maar zo schoon. En ook zo waar.

Anoniem zei

wat een lief briefje en kijk nu ge zit al een heel pak stapjes verder;-)) goe voor uw relatie sterker te maken, nog sterker dan dat ze nu al is uiteraard;-)