zondag 24 oktober 2010

Mens, erger je niet!

Wat doen 2 vrouwen op een saaie zaterdagmiddag? Juist ja, shoppen! Niets zo leuk als door de straten slenteren op zoek naar koopjes en tussendoor ergens rustig genieten van een warme choco. (Althans... zo vindt het Lief. Ik deel die mening tot haar spijt niet echt.) Dat was buiten de regen en parking from hell gerekend.

Goedgeluimd reden we rustig naar Sint-Niklaas, da's immers maar twintig minuutjes rijden van Het Centrum van de Wereld... (Dit laatste om Het Lief te provoceren, zij gaat niet geheel akkoord met die bewoording... :-p)
En wat was me dat daar: overal stonden wagens geparkeerd: overal waar het mocht en vooral ook overal waar het niet mocht waardoor ge op sommige plaatsen gewoon niet eens doorkon.

Goed ja, we hebben geduld en na een halfuurtje cirkeltjes rijden doet een vriendelijke madam teken dat ze gaat vertrekken. Het Lief doet braafjes haar pinker aan en wacht. Komt daar opeens naast ons een oudere dame in chique zwarte jeep aan met naast zich een schattig kind en op de achterbank haar duidelijk jongere vriend. Haar vriend stapt uit, zowel Het Lief als ik roepen “ons plaatsje, mevrouw deed teken, …”. Maar madam kijkt eens vies, trekt het zich niet aan en doet ostentatief haar raampje terug toe.  De vriendelijke madam die ons haar plaatsje wou geven had dat gelukkig allemaal in de mot en reed er op zo’n manier uit, dat wij er in zouden kunnen. In your face, madam jeep! (Wat leert ge uw kind trouwens op die manier?)

Maar dan… komt daar opeens van de andere kant een nieuwe auto aangereden die vlotjes dat ene plaatsje in de overvolle parking innam. Het Lief stapte furieus uit en ging naar de dame in kwestie. “Ja seg, ze hebben dat daarnet bij mij ook gedaan, dus ik doe dit terug.” Ondertussen komt er een ander plaatsje vrij en kan Het Lief net op tijd terug instappen om daar in te rijden. Maar aangezien ze haar nog geen repliek had kunnen geven, stapte ze dus opnieuw naar de andere auto en zei ijzig kalm haar gedacht, eindigend met “Ik vind u écht een lelijk mens, mevrouw” en laat zo een verdwaasde dame achter.

De die van mij, daar wordt niet mee gesold, zenne. ;-)
 
The Mrs.

Geen opmerkingen: