zondag 4 november 2012

De kracht van cijfers?

Tussen de zoektocht naar een goede ontstopper voor onze verstopte wc en een bezoekje aan vrienden, hielden we vorig weekend halt in een boekenwinkel die toevallig op zondag open was om onze Win for Lifes in te wisselen.

We keken even naar een aantal boeken, o.a. over Yoga, kozen blindelings namen voor onze toekomstige spruit door een namenboek open te slaan en zonder te kijken dé naam aan te wijzen (werkt niet zo goed) en sloegen beleefd een aangeboden drankje af.

Toen werden we plots aangesproken door een dame: “Hebben jullie interesse in numerologie?”
Euh…
“Willen jullie weten wat jullie naam en geboortedatum over jullie zeggen volgens de numerologie?”
Waarom ook niet, hè? ;-)

We namen dus plaats aan een tafel en schreven onze namen en geboortedata op.
De dame begon met mij, the Mrs: aan de getallen in mijn naam zag ze dat ik iemand ben die heel gestructureerd is, of nood heeft aan structuur. Daarom moet ik plannen maken, desnoods van dag tot dag, zodat ik haalbare doelen kan stellen. Ik word een echte zakenvrouw, volgens haar, over een aantal jaar. En ik zou een sterke interesse hebben in spiritualiteit, of die later ontwikkelen. Ik ben nog volop op zoek naar mijn “ik”.

Over to the Miss: zij is een grote twijfelaar, en zal pas gelukkig worden wanneer zij leert haar hart te volgen. Zij kiest te vaak met haar hoofd. Ze wilt iets betekenen voor mensen, “goede daden” stellen. Middenin een uitleg zei de dame plots “En ge moet ’s wat minder koppig zijn”.

Familie zou voor ons beide heel belangrijk zijn, en zou iets moeten wij waar we steeds op moeten terug vallen.
De naam die je geeft aan je kind, zou dus bepalend zijn voor de persoon die je kind uiteindelijk wordt. Dat vond ik een fascinerende gedachte. Wat als het Lief haar moeder toch had gekozen voor de naam die ze oorspronkelijk in gedachten had, en waar ze nu soms nog spijt van heeft dat ze hem niet heeft gekozen? Zou the Miss dan andere karaktertrekken hebben?

The Miss gaf tijdens de uitleg van de dame geen enkel teken of ze het bij het juiste eind had, maar: dat was wel zo. Nog veel meer bij haar dan bij mij.
Toen we buiten kwamen waren we toch even onder de indruk.
Ik heb er geen idee van of die dame gewoon héél goed persoonlijkheden kan lezen, of dat ik misschien onbewust alle tekens heb gegeven, of dat numerologie misschien gewoon écht bestaat…

Feit is dat mijn interesse in dat laatste toch een beetje gewekt is, en dat ik eigenlijk heel benieuwd ben naar wat een “volledige numerologische ontleding” van 40 bladzijden over mij (of over The Miss) zou zeggen…

Misschien een ideetje voor een kerstcadeautje aan elkaar?

The Mrs.

1 opmerking:

Eline zei

Doen! En hier dan uitgebreid verslag doen over het verslag. ;-)