maandag 28 mei 2012

Vergane glorie in Doel

Iedereen kent de beelden wel van de leegstaande huizen in Doel. Een dorp dat moest verdwijnen voor de haven. Zo veel jaar later lijkt het wel een spookstadje. De huizen staan er nog steeds, zij het vaak met wat minder ramen en wat meer graffiti, maar de mensen zijn verdwenen.

Voor ik mijn vriendin leerde kennen, dacht ik dat Doel een grauw lelijk havenstadje was. Ik vond het dus niet echt zonde dat het moest verdwijnen... 

Nu kom ik er maandelijks wel eens om mijn schoonzus en haar gezin te gaan bezoeken. En vooral om daar de rust op te snuiven. Want wat leven zij daar mooi in het groen in een straat waar iedereen iedereen nog kent.

Jammer genoeg dreigt ook hun gehucht Ouden Doel ook te moeten wijken. Omdat de bewoners het uiteraard niet zien zitten om te verhuizen en er prachtige natuur en cultureel erfgoed dreigt te verdwijnen, voeren ze actie. Hier kan je meer lezen en eventueel de petitie tekenen.

Een foto van een mooie middag op de hoeve van mijn schoonzus in den Ouden Doel. Met een keicool zelfgemaakt paard!



The Miss.

Geen opmerkingen: