maandag 30 januari 2012

Counting my blessings.

Onderweg van mijn schoonouders naar huis zagen we de vuurbol veroorzaakt door een kettingbotsing niet ver van de Kennedytunnel. Eerder deze week kreeg ik ook te horen dat mijn opa kanker heeft. Een man die meer dan 85 gezonde actieve jaren achter de rug heeft en dan plots is er die vieze kanker. 

Mensen worden ziek, mensen hebben een ongeluk, mensen sterven. It's the way of the world. En ik heb de superkracht om mij op al die negatieve zaken te kunnen focussen. Zo bedacht ik mij -alweer- in de auto dat ik meer moet focussen op goeie en mooie dingen in mijn leven. En er plopte zelfs 'blessings' in mijn hoofd. Twee uur later wil ik de blogpost die ik toen in gedachten had komen schrijven en ik ben mijn blessings al vergeten. Dat bewijst maar eens waarom ik die onmiddellijk moet opschrijven. Om ze te onthouden en te kunnen herlezen. Om mijn focus te verleggen. Vandaar een nieuwe rubriek die ik dagelijks zo vaak mogelijk moet gebruiken: counting my blessings.

Op de lijst vandaag:
- Onze EX-huisbaas heeft de volledige huurwaarborg vrijgegeven. Daar hadden we bewust niet op gerekend want dat is een geldwolf en niet de meest sympathieke mens die er bestaat. En dat terwijl hij in feite zelfs recht had op een maand huur omdat we ons contract voor 3 jaar te vroeg verbreken.
- Ook een eervolle vermelding waard: mijn madam. Die geheel eigenhandig de verwarming heeft ontlucht. En trots dat ze was. Heel schattig.
- Ik had een zalige dag op het werk vandaag. Maar een paar collega's, amper klanten en dus amper werk. Een speciaal sfeertje en eigenlijk een beetje tot rust komen na wat stresserende dagen.

The Miss.

Geen opmerkingen: