zondag 9 januari 2011

Mannekes, waarom toch zo zuur?

Gisteren deelden wij gratis soep uit. Het roze huis hield zijn jaarlijkse nieuwjaarsreceptie, en dit jaar was er soep en gloeiwijn à volonté. Er was gezorgd voor een veggie en nonveggie soep, er was gedacht aan lepeltjes en servetjes en het was allemaal gratis. Maar blijkbaar zijn er mensen voor wie dat toch allemaal niet goed genoeg is. Zo werd er meermaals geklaagd dat peper en zout toch wel handig was geweest, dat er soep gemorst was aan de zijkant van de beker, dat de beker niet vol genoeg was, dat de soep te dik of te dun was,...

Toen er iemand mij vroeg hoe hij dan met zijn beker naar de andere kant van de ruimte moest geraken, dacht ik dat hij een grapje maakte. Maar blijkbaar was het te druk en vond hij die omweg van 10 meter die hij moest maken om via een rustige weg naar de andere kant te gaan te ver. Dus vertrok hij boos en zonder soep van ons kraampje.

Om nog maar te zwijgen over bepaalde politieke figuren en bekendere koppen die een zuur gezicht trokken omdat ze hun beker zélf van de tafel moesten optillen en dat lepeltje moesten ze dan ook zélf nog eens nemen. En die servet ook. Goh, een ware schande!

En ja, daar word ik dan zelf ook zuur van. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen zo kunnen reageren op iets dat ze gratis aangeboden wordt.

En zo vertrokken wij (ofja, ik vooral) vrij teleurgesteld én met een grote brandwondblaar weer terug naar huis.

The Miss.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik erger me ook groen en geel aan ondankbare en chagrijnige mensen. Ze zijn als rugzakken en onttrekken energie.

elke zei

Mensen die zo reageren zijn zelf niet gelukkig. Als dat een troost mag zijn...

Nina zei

Ma ket, het lef van die mensen zeg, foei! En een dikke chapeau voor uw inzet, keep up the good work!