maandag 27 december 2010

Goed voornemen (5)

Goed voornemen nummerke vijf is er eentje dat al jaren meegaat en dat ik dus echt nooit kan houden. Het gaat over mijn Grote Verslaving en dat is cola light. Ik kap liters per dag binnen en krijg hoofdpijn en word heel ambetant als ik het niet kan drinken.

Maar: 't is duur en 't is ongetwijfeld ongezond. En die caffeïne kan ook al niet goed zijn. Ik vraag me eigenlijk af of ik de dag wel wakker kan afsluiten zonder cola, misschien val ik ergens tegen de middag al in slaap als ik stop?

Nu nog beslissen hoé ik dat ga doen: afbouwen of cold turkey. Wat denken jullie?

The Miss.

4 opmerkingen:

Sjaantje zei

Ik zou gaan afbouwen met cafeïne vrije cola. Merk je snel genoeg of de angsten verband houden met de cafeïne.

pierre du coin zei

Same here, met cola light lemon... Drink er ook veel te veel en kan echt ambetant worden als ik merk dat er bijna geen meer in huis is. En eten smaakt soms ook niet als ik er geen cola bij drink.
Ik heb het niet gedurfd om het bij de goede voornemens te zetten. Krijg ook hoofdpijn als ik wil afkicken. Ik ga proberen geen echte cola meer te drinken, maar light en stilletjes afbouwen. En meer water proberen drinken.

elke zei

Afbouwen en wel direkt. Het nadeel van die light is dat je er niet dik van wordt. Afbouwen van de cola was een stuk eenvoudiger dan.

Ellen zei

Mmmmmmmmmmmmmm cola light!!!!!!!!!!
Hier ook zo'n verslaafde dus! Ik wil ook wel minderen, maar het is zo lekker!