vrijdag 29 oktober 2010

Omdat lijstjes leuk zijn...

Als er iets is waar ik mij mee kan amuseren dan is het wel lijstjes maken. Ik maak er dus veel, maar ik doe er meestal niks mee. Een beetje zoals mijn examenplanningen van vroeger.

Daarom: dé lijst. Dingen die ik op korte en lange termijn nog wil doen.

  1. Een huis vinden. Met stip op de eerste plaats. En liefst zo snel mogelijk…
  2. Project kindje opstarten. Met twee vrouwen is dat toch net iétsje moeilijker dan voor een standaardkoppel.
  3. Mama worden.
  4. Een moestuintje aanleggen. Daarvoor moet natuurlijk eerst puntje één verwezenlijkt zijn.
  5. Saxofoon leren spelen. Is dat een moeilijk instrument eigenlijk?
  6. Leren naaien/stikken. Dat komt door al die blogmadammen die zo’n fantastische schone dingen maken. Ik vrees wel voor dit puntje want ik ben echt niet zo handig...
  7. Veel lezen over binnenhuisinrichting. En dat dan toepassen in ons huisje.
  8. De lotto winnen. Of de win for life. Of iets anders, ik ben daar niet moeilijk in.
  9. Genieten van de seizoenen: veel wandelen in de herfst, kerstsfeer opsnuiven in de winter, zo veel mogelijk buiten zijn met de eerste lentezon en veel bbq’en in de zomer.
  10. Mijn fototoestel leren gebruiken.
  11. Eén of andere cursus fotografie volgen.
  12. Leren rustig blijven als ik moet parkeren. Zelfs als er mensen kijken.
  13. Bordjes maken voor in de auto: eentje voor “ge moet pinken, aap”, eentje voor “rijd maar wat minder hard, idioot”, enzovoort enzoverder.
  14. Me minder hard ergeren aan andere mensen in het verkeer want mijn madam heeft schrik dat er ooit eens iemand zou uitstappen.
  15. Meer écht koken en minder snelle hapjes maken.
  16. Mij minder aantrekken van het belachelijke migratiebeleid dat hier wordt gevoerd.
  17. Op mijn werk mij minder ergeren aan ditzelfde beleid maar wel alles blijven signaleren. Ze moeten mij toch ooit beu worden, denk ik dan.
  18. Meer stilstaan bij de voordelen van mijn werk.
  19. De auto wat regelmatiger poetsen.
  20. Genieten van ons tripje naar Londen in december.
  21. Door Noord-Amerika trekken.
  22. Met de kinderen later een reis doen met een huifkar.
  23. Meer rommelmarkten bezoeken.
  24. Meer boeken lezen.
  25. Minder surfen op internet.
  26. Minder tv kijken.
  27. Meer cd’s kopen.
  28. Een poetsschema maken en deze keer ook echt volgen. Hoe doet iedereen dat toch?
  29. Nog eens mijn bloed laten nakijken.
  30. Bloed geven.
  31. Een sport vinden die mij aanspreekt en die op regelmatige basis beoefenen. Tips zijn welkom!
  32. Samen met de madam gezelschapsspelletjes blijven spelen.
  33. Eindelijk die bongobon voor een cultuurweekend gebruiken.
  34. De madam eens verrassen met ontbijt op bed.
  35. Ontbijten, desnoods op het werk.
  36. Meer fruit eten.
  37. Afkicken van cola-light.
  38. De fiets meer en de auto minder gebruiken.
  39. Meer uitstapjes maken tijdens de weekends.
  40. Meer contact houden met bepaalde mensen.
  41. Werken aan mijn zelfbeeld.
  42. Niet toegeven aan angsten.
  43. Blijven bloggen. Leuk om later terug te lezen.
  44. Lachen naar vreemde mensen.
  45. Mijn kleerkast uitmesten.
  46. Alle verzamelde rommel verkopen of wegdoen.
  47. Vaker de krant lezen.
  48. Opnieuw tante worden.
  49. Een coole tante zijn. Zo eentje waar de kindjes bij willen logeren en waar ze alles tegen vertellen.
  50. Elke dag stilstaan bij de mooie dingen van het leven. Ik doe dat echt niet genoeg. Dat pessimisme mag wel eens verdwijnen.
The Miss.

3 opmerkingen:

tantetweet zei

Er zijn veel van je puntjes die ik ook wil doen. Ge woont toevallig niet in Geraardsbergen zeker? ;-)

missfolies zei

Er zijn veel puntjes die ik ook op mijn (denkbeeldig) lijstje staan heb! Succes met de huizenjacht en alvast ook met project kindje. Enne.. ik moet nog de eerste tegenkomen die zich aan zo'n poetschema kan houden! :)

Miss and Mrs. zei

Bwa, maar een tachtig kilometer van Geraardsbergen! ;-)

@ missfolies: dan heeft iedereen gewoon een poetsvrouw, kan niet anders!