zaterdag 16 augustus 2014

Maandbrief 5

Lieve schat,

Dit is de laatste maandbrief die ik zal schrijven als thuisblijfmama. Binnen een maand zal ik alweer 3 weken aan het werk zijn. Ik kijk er niet naar uit, dat kan ik je al wel vertellen. Het wordt een spannende tijd: jij gaat voor het eerst naar de crèche en ik start op mijn nieuwe job (en mammie ook, 2014 is hier wel het jaar van de grote veranderingen). Maar liefst van al bleef ik gewoon thuis met jou.
Gelukkig was de voorbije maand er echt eentje vol quality time. Je mammie was namelijk ook thuis. 2 mama's, dat is dus dubbel zoveel aandacht voor jou en daar hou jij wel van. We genoten van het mooie weer, veel wandelingen en nog meer uitstapjes.

Toch was er ook veel stress. Omdat ik het moeilijk heb met het idee dat ik jou bij wildvreemden ga moeten achterlaten, brachten we nog eens een bezoekje aan de crèche. En dat viel niet mee. Helemaal totaal niet. Ik zou nog liever ontslag genomen hebben dan jou daar te moeten laten. Mammie vond het aanvankelijk nog wel oké, maar mama is wat strenger en bezorgder. En dus startte de zoektocht naar een plaatsje waar we (ik) jou wel met een gerust hart (haha, as if) kon laten spelen. Hier in het Antwerpse zou dat niet evident zijn, maar uiteindelijk konden we zelfs nog kiezen tussen verschillende plaatsen. Hopelijk hebben we goed gekozen!

Je leerde ook (opnieuw) van een flesje te drinken. Overal kregen we als tip dat ik ver uit de buurt moest blijven als jij afgekolfde melk dronk. En hoe nam je het eindelijk aan? Inderdaad, bij je mama. Flinke tegendraadse zoon van mij!
Ik schrijf het elke maand, maar je wordt echt groot. Vandaag zat je voor het eerst in je eetstoel bij ons aan tafel. Binnen een maand mag je mee proeven! Ik ben al heel benieuwd om jouw smoeltje te zien wanneer je groentjes en fruit mag snoepen.

Je bent ook heel beweeglijk. Als we je op je rugje leggen, rol jij meteen op je buikje. Je zou al heel graag willen kruipen maar echt lukken wilt het niet. Dat poepje in de lucht is ongelooflijk schattig! En al sluipend geraak je ook al een beetje vooruit.
Wij zijn nu al je favoriete vervoersmiddel. Je gooit jezelf in onze armen naar de kant waar je heen wilt. Gevoel voor risico heb je alvast nog niet.

Het lijkt alsof jij ook al heel wat begrijpt. Zo open jij flink je mondje om je vitamines te laten binnendruppelen en blijf je zelfs flink stil liggen om je neusje te laten spoelen. Als mammie je in haar armen heeft en ik zeg "kom je melkje drinken", dan schaterlach je en spring je bijna in mijn armen. Too cute! 

Dikke kus,
je mama 

3 opmerkingen:

Sofinesse zei

Basiel wilde ook alleen afgekolfde melk bij mij drinken :). Al die tips, ik zei vriendelijk dankuwel en deed vervolgens mijn goesting. De beste tip vond ik: volg je eigen gevoel :). Succes met weer gaan werken!

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

Hij is een guitig baasje. Zo goedlachs altijd. Veel succes met de nieuwe uitdagingen van jullie beiden.

Anoniem zei

Dat gaat wel goedkomen, die opvang. De eerste dagen niet, want dan is het superhard wennen voor jullie allemaal. Maar uiteindelijk is jullie superschattig venteke er ongetwijfeld ook wel aan toe om zijn wereld wat te vergroten en dus meer te zien dan enkel zijn mama's. Andere kindjes, andere verzorgers, dat soort dingen.

Veel succes op de nieuwe job allebei, héél veel succes om jullie nieuwe ritme te vinden (ik probeer nog steeds, in alle eerlijkheid) en voor de rest ... geniet nog maar stevig van elkaar :).