woensdag 19 februari 2014

36 weken


Hoe ver zijn we: 36 weken (echt, nu al?)
Gewichtstoename: + 7,4kg (Ik blijf hopen dat dat enkel baby, vruchtwater en vocht is!)
Zwangerschapskledij: Jep! En nu begin ik me af te vragen wat ik na de bevalling ga kunnen dragen...
Slapen: Terug iets beter. Al doet het toch pijn als de wekker ons om 6u30 wekt.
Mooiste moment deze week: Je kleerkast inladen (en nog maar wat extra shoppen 'just in case'), voor het eerst pampertjes kopen, de doopsuiker vullen: het zijn allemaal mooie momenten.
Mis je iets:
Chocomelk!
Beweging: Nog steeds veel. Dat is het eerste wat ik voel 's ochtends en het laatste 's avonds. Ik denk wel dat ik dat ga missen...
Rare goestinkjes: Nee, jammer eigenlijk want ik was hier wel benieuwd naar.
Kwaaltjes/eigenaardigheden: Pijnlijke benen door het vocht dat ik vast houd. TheMrs moet er nog maar naar kijken en ik zou al beginnen gillen.
Geslacht: een jongen!
Weetjes: Vandaag werd je geschat op 3kg. En je hoofdje is even groot als dat van een baby van 39w2d. Mama vindt dat niet zo leuk... Als je er binnen 2 weken nog niet bent, krijgen we een datum waarop ik ingeleid zal worden.
Humeur: Ongeduldig, onrustig en ongerust
Uitkijken naar: Mijn laatste werkdag vrijdag. 6 maanden thuis klinkt echt heerlijk.
 
The Miss.

9 opmerkingen:

zei

in het ziekenhuis droeg ik joggingbroeken, thuis ook. Of een kleedje met een legging onder...ik weigerde nog zwangerschapskleren aan te doen maar kon de eerste weken echt nog niet in gewone kleren, duurt even voor je baarmoeder terug de normale proportie heeft :-).Niet te doen hoe dat gevlogen is hé... ik hoop dat hij nog efkens blijft zitten maar ik wil jullie nu wel al een fantastische bevalling toewensen en geniet geniet geniet die eerste uren en dagen... zijn zo speciale momenten...

Anoniem zei

Dat komt nu écht wel dichtbij! Hoera! Spannend! Succes!!!

Anoniem zei

Dat komt nu écht wel dichtbij! Hoera! Spannend! Succes!!!

Anoniem zei

Bereid jezelf idd maar voor op slodderkleren of idd nog zwangerschapsbroeken. Ik zit intussen al meer dan een week onder mijn pre-zwangerschapsgewicht, maar die buik/baarmoeder blijven toch nog efkes precies... Bovendien zijn spannende dingen toch niet echt aangenaam, vind ik.

En wees niet te bang voor een megababy, hoor. Bijna bij iedereen die ik ken waar ze zulke uitspraken deden, zaten ze er toch een slordige halve kilo en een paar cm naast, in goeie zin dan!

Veeeeeeel succes alvast :-)

Elke zei

Ook hier het verder dragen van de slobberbroeken na de bevalling. Ik was wel enorm rap het vocht kwijt: de schoenen die ik had moeten kopen omdat ik niet meer in mijn gewone kon, vielen bij het naar huis gaan al van mijn voeten af.

Veel succes!

Die van A (Christel - Luc en Gaëtan) zei

Wat is de tijd snel gevlogen! Kijk naar de eerste foto al uit! Rust nog maar goed uit!!!! Take care.

Inge zei

Makkelijke kledij is in het ziekenhuis wel handig, al weet ik dat ik voor het bezoek er toch ook probeerde van wat deftig uit te zien (ik was zelfs de week voordien naar de kapper geweest bij de 2de, omdat ik mijn foto's zo lelijk vond de eerste keer, hehe).
Ik was al mijn vocht kwijt in het ziekenhuis, maar dat is ter hoogte van benen en voeten, niet aan de buik ;-)

Sofinesse zei

Wat ik mij nu ineens afvroeg, waarom mag jij geen chocomelk drinken?

Miss and Mrs. zei

Door de suiker die erin zit... (zw-diabetes)
Maar mijn brikje chocomelk zit ondertussen al lang in mijn valies!