woensdag 18 september 2013

Groei, follikels, groei!

19 juni 2013

Tijd om eens na te gaan hoe het met die follikels zit. Ik was een uur te vroeg, maar mocht gelukkig al snel binnen. De zenuwen gierden door mijn lijf, dus toen de gynaecologe niet direct uitleg gaf bij de echo vroeg ik al of het er goed uit zag. Het antwoord was niet zo simpel. Er zaten (al) 2 grote follikels, maar al de rest was te klein. Ik moet Puregon blijven spuiten en het is afwachten of die 2 grote follikels de groei van de kleine follikels zullen tegenhouden.

Na mijn miljoenen vragen ben ik al wat gerustgesteld. Alles is nog mogelijk en als er maar 2 follikels zijn, wordt er geen pick up gedaan. Omdat de mutualiteit maar 6 behandelingen terugbetaalt, was dat een hele opluchting.

Weer werd duidelijk wat een goede stap het was om van ziekenhuis te veranderen. De gynaecoloog neemt echt haar tijd, stelt zelf vragen, stelt mij gerust en sust. Met de glimlach en met oprecht medeleven. Ik heb haar daarvoor ook bedankt. Een jaar geleden was het mentaal zwaarder dan nu, en dat komt voor een groot stuk door hun menselijke aanpak.

The Miss.

Geen opmerkingen: