maandag 19 december 2011

Stresskonijn.

Vanavond wilde ik vroeg gaan slapen. En zo gezegd zo gedaan, rond halfelf lagen wij met ons tweetjes in bed. Om halftwaalf begon ik klaarwakker tegen een halfslapend lief al zuchtend te vragen hoe zij de timing van heel onze verhuis en opfrissingsplannen zag. Het antwoord dat ik kreeg was teleurstellend: "Daar wil ik nu niet over nadenken, ik slaap."

Mijn madam heeft dus de onvoorstelbare gave van te kunnen communiceren in haar slaap. Maar nóg jaloersmakender is haar talent om te STOPPEN MET DENKEN. Zo van en nú stop ik ermee. En hupla, haar gedachten zijn weg en Slaap biedt zich zachtjes aan. Ter vergelijking: in mijn hoofd loopt er precies een paars Duracell-konijn rond zonder stop-knop.

Zo zit ik hier nu om twaalf uur to-do lijstjes te maken om toch een beetje de chaos uit mijn hoofd weg te krijgen. Wat overigens niet lukt, want nu ik het zo op papier zie staan lijkt het helemaal onoverkomelijk.

Andere meer slaapverwekkende tips zijn zeer welkom want binnen minder dan 6 uur is de wekker er alweer...

(Mijn Secret Santa cadeau is wél al onderweg. *doorstreept op to-do list*)

The Miss.

5 opmerkingen:

Lichtindeduisternis zei

Schrijf neer waarover je wilt nadenken en verspil er verder geen gedachten meer aan. Neem één uur per dag de tijd om over de dingen die je hebt opgeschreven na te denken.

Anoniem zei

Als ik echt niet in slaapmodus geraak, dan zeg ik tegen het lief dat hij mij een hoofdmassage moet geven. Vijf minuutjes, en ik ben compleet van de wereld. Maar daar was het in jouw geval natuurlijk wel al wat laat voor, aangezien ze al sliep ...

Anoniem zei

Ola, dat was ik!

mrsknight zei

Secret Santa ontvangen !!! en ben er echt keiblij mee, dat hebben jullie goed gedaan, ik maak er nog een post van voor mijn blogje !
Thanks !!! En succes, ik zet meteen de blog bij mijn favorieten !

groetjes,

Stine (mama van 2 boys)

smiley zei

Een saai ding doen een halfuur voor je gaat slapen: De strijk, de afwas, de was opvouwen, ... Iets zonder radio, tv of computer.
Hopelijk helpt het je wat.
Ik ben ook zo'n tobber, dus ik begrijp je volkomen.