zondag 10 juli 2011

Decadent dessert.

Gisteren was ik in huisvrouwmodus dus bakte ik een taart. En als ik dan toch eens een dessert maakte, mocht ik wel all the way gaan, vond ik. Het werd dus witte chocoladetaart. Heerlijk smeuïg en vol van smaak. En het is absoluut een caloriebom, maar ze is zo zwaar dat je er niet meer dan één stukje van op kan. Dat compenseert, toch?


Noteer op uw winkellijstje: 2 eitjes, 50g witte suiker, 50g bloem, 400g witte chocolade, 3dl slagroom, 250g roomkaas.

DIY: Klop de eitjes en de suiker tot een luchtig mengsel, zeef de bloem en meng ze er zachtjes onder. Smelt 50g chocolade en meng dit onder het mengsel. Schep het deeg in een springvorm en bak dit 20 minuutjes in een op 180°C voorverwarmde oven.
Ondertussen breng je de slagroom al roerend aan de koek. Zet het vuur af en meng traagjes de overige chocolade eronder tot deze gesmolten is. Meng op het laatste de roomkaas erdoor.
Haal de cake uit de oven en laat hem even rusten. Proef al een keer van dat lekkere chocolademengsel en verdeel de rest over de cake. Laat 2 uur rusten in de ijskast.

En dan: geniet!

The Miss.

Geen opmerkingen: