dinsdag 1 maart 2011

29. Mijn ambities

Een goed mens zijn. Goed voor mezelf en goed voor anderen. En het evenwicht daartussen vinden.

Op werkgebied heb ik quasi geen ambitie. 't Is te zeggen, er zijn heel veel jobs die ik graag zou doen, maar het hoéft niet. Ik heb precies niet echt de behoefte om carrière te maken. Moest ik er iets van kennen zou ik graag iets in de vastgoedsector doen, denk ik. Ik besef nu dat sociaal werk studeren een foute keuze was. Empathisch zijn en 'mensen willen helpen' waren toen mijn drijfveren. En ik wil er nog altijd zijn voor mensen, maar dag in dag uit mijn energie steken in mensen helpen. Nee, niks voor mij.

Ik had iets anders moeten zoeken. Iets waarbij mensenkennis, kritisch denken, commercieel zijn en 'uitdaging' bij te kijken komt. Maar: 't zal voor een volgend leven zijn, denk ik. In dit leven staat 'gezin' op nummer 1.

The Miss.

2 opmerkingen:

tantetweet zei

dat vind ik nu persoonlijk de verkeerde ingesteldheid als ik dat mag zeggen he (anders moet je mijn comment maar niet approven ;-))
Jij bent nog piepjong, jij kan nog zo gemakkelijk van werkrichting veranderen. Ik heb het ook net gedaan en ik ben er verdomd blij om!
Ge moet zeker nog 30 jaar werken ofzo, dus dan is dat toch de moeite om te overwegen!
Trouwens als intriemconsultente werken ofzo, zou dat niks zijn voor jou (als ik je lijstje lees he)

The Mrs. zei

@Tante: hihi, laat dat nu net mijn (The Miss haar madam dus) beroep zijn... ;) En laat ik nu nét hetzelfde denken, sè!

(Misschien kunnen we er ooit wel samen iets mee doen, Lief? :p)